Comisia Europeană dorește eliminarea blocajelor geografice la accesarea unor websiteuri
Comisia Europeană a declarat că geoblockingul stă în calea unei piețe digitale moderne și ar trebui eliminat.
Piața internă europeana și blocarea accesului la diverse websiteuri si servicii online pe criterii geografice „nu pot coexista”, a declarat Andrus Ansip, comisarul pentru piața unică digitală. O astfel de practică contravine obiectivului blocului european de a crea o piață unică digitală modernă și fără frontiere.
Geo-blocking este o metodă de prevenire a accesului utilizatorilor la anumite website-uri, clipuri video, muzică și alte tipuri de conținut, pe baza locației utilizatorului. Geo-blockingul fost si este utilizat pe scară largă, printre altele, pentru a restricționa vizionarea din anumite regiuni a unor filme si a altor productii video.
„Există două logici. Logica de geo-blocare și logica pieței interne. Trebuie să alegem, cele două nu pot coexista”, a declarat Ansip. El a admis că practica este „acceptabilă în unele cazuri – de exemplu când jocurile de noroc online sunt interzise intr-o țară, atunci geo-blocking-ul este absolut acceptabil.”
Ansip a recunoscut că va fi o luptă dificilă pentru punerea în aplicare a unei legislații relevante, mai ales ca există un lobby puternic in industrie împotriva unor astfel de măsuri.
Comisia a identificat principalele probleme si isi va petrece următoarele șase săptămâni pentru a determina modul în care le va rezolva și pentru a decide ce măsuri legislative va propune. Bruxelles va prezenta pe 6 mai 2015 propuneri concrete cu privire la modul în care dorește să modeleze piața digitală a Uniunii Europene.